TRIVIA: "Azulejos" je portugalska i španska reč, nastala od arapske reči الزليج (al-zillīj, zelige) što znači „uglačani kamen“. Prvobitna ideja portugalaca i španaca bila je imitacija vizantijskog i rimskog mozaika. Azulejos su oblik portugalskih i španskih obojenih keramičkih pločica sa karakterističnom glazurom, u početku bele i plave boje, a kasnije su se pojavili i cvetni motivi. Portugalci su ih upoznali kada je njihov kralj Manuel I (1495—1521), u poseti palati Alhambra u južnoj Španiji, bio očaran zapanjujućom lepotom mavarskih ukrasnih pločica. Otkuda mavri u Španiji? Mavri su kroz vekove vladali Pirinejskim poluostrvom (Španija i Portugalija) te u svoje građevine ugrađivali ove karakteristične pločice i ostavljali u zaostavštinu Špancima, nakon što su ih ovi proterali. Portugalski kralj, zapanjen unutrašnjom lepotom Alhambre, odmah je naredio da njegova sopstvena palata u Portugaliji bude ukrašena sličnim zidnim pločicama. Portugalci su vremenom preuzeli tzv. "strah od praznog prostora" ("horror vacui") od Mavara, te su popločavali čitave zidove, ne ostavivši praznog prostora na njima.
O IGRI: Kao srednjovekovni umetnik polaganja pločica, pred izazovom ste ukrašavanja zidova kraljevske palate Evora. Na vama je da budete najbolji kraljev keramičar. U igri Azul, igrači naizmenično uzimaju pločice u boji sa ponuda nekoliko manufakturnih radnji i stavljaju ih na svoje table igrača. U fazi prikupljanja pločica i planiranja redosleda popločavanja, igrači postavljaju pločice u pripremi deo table, kako bi kasnije u sledećoj fazi igre, pločice koje su stekle uslov da budu ugrađene na zid pređu na zid kraljevske palate. U igri postoji predefinisana shema šara na jednoj strane table za igranje, dok je druga strana neobeležena i igrači mogu slagati pločice po svom izboru, poštujući nekoliko osnovnih pravila. Igrači postižu bodove na osnovu toga kako su postavili pločice. Dodatni poeni se boduju za određene obrasce i kompletiranje redova u horizontali i vertikali, kao i ugrađivanje svih pločica iste boje/šare u zid. Rasipanje zaliha ima za efekat dobijanje negativnih bodova i može znatno da utiče na igračev krajnji rezultat. Pobednik je igrač sa najviše poena na kraju igre.
Prijatelj kanala: https://conflux.rs/