Opis društvene igre „Evredell“ u knjizi Pravila Igre počinje ovako: „Unutar šarmantne doline Everdell, ispod grana visokih stabala, među vijugavim potocima i šupljinama zaraslih u mahovinu, civilizacija šumskih stvorenja cveta i širi se. Otkako je poznati avanturista Korin Evertel otkrio ovo skriveno carstvo, stanovnici su mnogo uznapredovali u skloništu izdržljivog drveta „Ever Tree“.
Kako su godine dolazile i odlazile, došlo je vreme za naseljavanje novih teritorija i uspostavljanje novih gradova. Bićete vođa grupe šumskih stvorenja u nameri da izgradi jedno funkcionalno naselje, kako bi se pravovremeno pripremilo za nadolazeću zimu. Ono čime ćete se susretati su interesantne građevine za izgradnju, živahne životinjice za upoznavanje, događaji kojima možete biti domaćin i razne lokacije u dolini ispod Ever Tree-a, odnosno u obližnjoj šumi. Da li ćete uspeti sagraditi najprosperitetnije životinjsko naselje i udomiti najfunkcionalniju kombinaciju šumskih životinjica, samo je na vama, i malo na sreći…ipak šumi, i godišnja doba donose nepredvidljive situacije, koje vam mogu pomoći ili odmoći u nameri da sa punim špajzom i u toplim domovima dočekate zimu. Društvena igra „Everdell“ je jedna prelepa „worker placement“ (postavljanje radnika radi prikupljanja resursa) porodična igra koja kombinuje nekoliko dobro uklopljenih mehanika, sa prelepo izvedenim komponentama – drvenim figuricama u obliku životinjica, živopisnim resursima (bobice, drvo, smola i šljunak), tablom za igranje kružnog oblika na čijem čelu stoji 3D Staro Drvo oko koga se okupila šumska družina.
Mehanike korišćene u igri su:
*Card Drafting (postoji špil sa koga se vuku karte, uz maksimalan gornji limit špila u rukama od 8 karata)
*End Game Bonuses (na kraju igre se sabiraju bodovi na osnovu postignutih ciljeva, zauzetih lokacija i izgrađenih karata u svom naselju)
*Hand Management (upravljanje kartama u ruci, gde se nepovoljne odbacuju, a vuku nove) *Income (prihodi od resursa, sa karata i određenih lokacija)
*Solo / Solitaire Game (moguće je igrati sam, uz simulaciju jednog protivnika)
*Variable Set-up (šumske lokacije koje se mogu posećivati se izvlače nasumično, dok špil od 128 karata pruža dovoljnu raznolikost i veliku mogućnost ponovnog igranja – špil je izmešan pre igre, tako da su vučene karte uvek drugačije od prethodne igre, „meadow“ karte, odnosno 8 karata na proplanku koje su svima dostupne se takođe nasumično postavljaju)
*Worker Placement (postavljanje svojih figura/radnika, na određene lokacije).
Tok igre se svodi na odigravanje jedne od 3 moguće akcije. Posle odigrane akcije, ide sledeći igrač i tako u krug, kroz tri sezone kroz koje vas igra vodi i gde svaka ima svoju specifičnost (dobijate nove radnike, vučete karte, aktivirate kartice "proizvodnje" i sl.). Igra počinje sa buđenjem iz zimskog sna, i nakon inicijalnih nekoliko poteza, prelazi se prvo u proleće, pa u leto, i u jesen, posle čega se i završava igra.
Na svom potezu igrač može preduzeti jednu od tri radnje:
a) Postavite radnika: svaki igrač ima kolekciju radnika. Oni se postavljaju na mesta na tabli, događaje i na odredišta. Radnici izvode različite radnje zarad razvoja naselja i prikupljanja bodova: sakupljanje resursa, „izgradnja“ karata i preduzimanje drugih posebnih radnji.
b) Odigravanje karte: Svaki igrač gradi i naseljava grad i to u okviru od 15 građevinskih i „kriter“ kartica. Postoji pet vrsta karata: Putničke, Proizvodnja, Odredište, Upravljanje i Prosperitet. Karte generišu resurse (drvo, smolu, kamenčiće i bobice), one daju neke sposobnosti i na kraju postižu bodove. Komplementarnost karata i uvezivanje istih u tzv. „kombo“ poteze obezbeđuje igračima različite strategije i načine dolaska do pobede. Svako naselje na kraju igre je drugačije od suparničkih, kao i od svake prethodne partije, s obzirom na ogroman broj kartica i visok stepen nepredvidivosti pri njihovom izvlačenju.
c) Priprema za sledeću sezonu: Radnici se vraćaju u naselje igrača i dodaju se novi radnici. Igra se od zime do početka naredne zime, gde igrač sa saseljem sa najviše bodova pobeđuje.