Godina je 1920. Škotska… Zamak Gospodin McDowell, astrolog, nedugo nakon useljenja u svoj dvorac u Škotskoj, otkrio je natprirodno biće, koje po priči, već generacijama uhodi dvorac i ne da njegovim stanovnicima mira. Gospodin McDowell je okupio eminentne medijume svog vremena na posebnu seansu u svom dvorcu. Družina medijuma ima sedam sati da stupi u kontakt sa duhom i istraži sve moguće tragove na koje bi duh mogao da ukaže, kako bi rešili staru misteriju i oslobodili duha od ovozemaljskog ropstva.
U društvenoj igri Mysteriumjedan igrač preuzima ulogu duha dok svi ostali predstavljaju medijum (osoba koja može da stupi u kontakt sa duhovima). Da bi rešio zločin, duh prvo mora da se seti (uz pomoć medijuma) svih osumnjičenih koji su bili prisutni u noći ubistva. Brojni osumnjičeni, lokacija i kartice oružja ubistva su stavljeni na sto, a duh nasumično dodeljuje po jednu od ovih u tajnosti svakom od medijuma. Svaki sat (odnosno krug u igri), duh predaje jednu ili više karata (viziju) svakom medijumu, dopunjujući ruku na sedam svaki put kada dodeli nekom kartu. Ove karte vizija predstavljaju slike nalik snovima, a svaki medijum na osnovu dobijenih karata (pomoću asocijacija koje duh šalje) treba da zaključi ko je osumnjičeni. Kada duh preda kartu poslednjem medijumu, počinje da teče vreme od 2 minuta (peščani sat se okreće). Kada medijum stavi svoj simbol na jednog od ponuđenih osumnjičenih, ostali mogu da pogađaju i svojim Da ili Ne tokenima mogu da pokažu da li se slažu ili ne sa izborom datog medijuma.
Kada vreme istekne, duh svakom medijumu otkriva da li je pogodio ono na šta je duh upućivao. Medijumi koji su tačno pogodili kreću da pogađaju lokaciju zločina (a zatim i oružje kojim je izvršeno ubistvo), dok oni koji nisu pogodili dobijaju nove karte vizija i u narednom satu će ponovo pokušati da otkriju osumnjičenog. Jednom kada medijum pravilno pogodi osumnjičenog, lokaciju i oružje, on premešta svoj simbol na tablu za epilog i čeka da ostali medijumi otkriju svoju kombinaciju osobe, lokacije i predmeta. Ako jedan ili više medijuma ne uspeju da identifikuju svog odgovarajućeg osumnjičenog, lokaciju i oružje pre kraja sedmog sata, onda duh nije uspeo i misterija ostaje nerešena.
Na taj način svi zajedno gube partiju. Ako su, međutim, svi uspeli, onda je duh povratio dovoljno memorije da identifikuje krivca. Medijumi zatim grupišu svoje osumnjičene, lokaciju i kartice sa oružjem na sto i svaka grupa biva obeleđena jednim brojem (broj medijum obeleživača). Duh zatim bira jednu grupu, bira tri kartice vizije — jednu za osumnjičenog, drugu za lokaciju i treću za oružje — zatim meša karte i stavlja ih na sto okrenute licem nadole. Igrači koji su postigli mali broj vidovnjačnih poena prevrću jednu karticu a zatim tajno glasaju o tome za koju kombinaciju (osoba, lokacija, predmet) sumnjaju da je ispravni scenario; dok igrači sa više poena, okreću drugu karticu sa vizijom i glasaju; a oni sa najviše poena mogu da sačekaju otkrivanje i treće karte, i tek tada da glasaju (i dalje tajno). Ako je većina medijuma identifikovala pravu kombinaciju onda je ubica identifikovan, saznala se lokacija kao i predmet ubistva. Misterija je rešena, duh pronalazi svoj mir, i napušta zauvek dvorac. Igrači su zajedno pobedili…
PRIJATELJ KANALA: https://conflux.rs/