Nećeš da se igraš? Nećeš da se igraš?

Home : blog : Res Arcana - Kartaška igra u svetu magije i alhemije (Prikaz)

Res Arcana - Kartaška igra u svetu magije i alhemije (Prikaz)07.12.2021.

"Res Arcana" vas vodi u svet fantazije, svet magije, gde alhemičari, druidi, veštice, nekromanseri i predstavnici drugih škola magija sakupljaju i proizvode razne artifakte, osvajaju magična mesta manipulišući esencijama kao što su život, smrt, zlato, elan i drugi. Igra je u svojoj osnovi kartaška igra, sa određenim brojem kartonskih pločica koje predstavljaju posebne magične lokacije, ili same magije. takođe igru krase šarene drvene komponente koje predstavljaju resurse, odnosno esencije, koje se sakupljaju i troše tokom igre.

Po mehanikama, ona je "card drafting", "race" a možemo reći da u širem smislu i "resource management" i "engine builder" igra.  Ipak, "engine building" mehanizam je izuzetno ograničen zbog malog broja karata kojima igrači raspolažu, te zahteva ozbiljno taktiziranje, a možemo reći da od inicijalnog deljenja karata (ko je spomenuo sreću?) dosta zavisi dalji tok igre i igračevi izbori (mogu biti širi ili suženi u zavisnosti od međusobno komplementarnih ili manje pogodnih karata).

Igra obično traje 4-6 rundi. U svakoj rundi, igrači rade sledeće korake: -Simultano svi prikupljaju esencije: uzimaju ih iz zaliha ili sa svojih karata. -Rade jednu akciju/radnju u svom krugu i sledi sledeći igrač krećući se u smeru kazaljke na satu. Akcije mogu biti: postavite artefakt, zauzmite spomenik ili mesto moći, odbacite kartu za 1 zlato ili bilo koje 2 druge esencije, koristite moć na još neiskorićenoj komponenti ili završite svoj krug (pass): tada okrenite pločicu magije i vucite 1 kartu iz vašeg špila. Igra se nastavlja dok svi igrači ne pasuju. Tada se proverava da li je neko postigao pobedu ili se kreće u novu rundu. Artifakt karte, kao i mesta moći (karte koje imaju naznačen broj VP na njima) vam donose pobedonosne poene, kao i određene moći na kartama (određen broj određene esencija na kartama). "First player" token vam takođe donosi jedan pobedonosni poen, tako da pravilno upravljanje i prisvajanje istog može značiti pobedu ili poraz.

Cilj igre je da sakupite 10 ili više pobedonosnih poena. Igra se završava kada jedan od igrača na kraju runde, proverivši broj VP ima 10+. Ako na kraju runde niko nije pobednik: kreće se sa novim krugom.

Res Arcana je relativno brza igra, laka za postavku i sklanjanje sa stola. Nije teška za objasniti i mogu je probati i početnici. Mogućnost ponovnog igranja je velika, zbog nasumičnog deljenja špilova igračima (artifakti), kao i monumenata i mesta moći. Velika je šansa da nećete nikada imati 2 identične partije što se tiče raspoloživosti karata. Nije jezički zavisna (dostupna je engleska verzija, i ne postoji lokalizacija), većina simbologija je intuitivna i jasna, ali uputstvo i mali tzv. "cheat sheet" ili kartica podsetnik je na engleskom.

Pogledajte i ostale blog članke...

Splendor Duel - ekskluzivna recenzija i PRE-order

RPG Domunđavanje - DnD karakteri, kako izabrati pravog?