"Taverns of Tiefenthal" je jedna relativno nova, strateška, tablična igra. Tematski smeštena u kasni srednji vek, gde kao jedan od krčmara sela Tiefenthal-a vodite i unapređujute vašu krčmu i uslugu, nastojeći da privučete što (platežno sposobnije) goste.
U Tiefenthalu se okupljaju razni građani iz okolnih sela i gradova, ali je važno privući nove, bogate goste, jer će tek tada biti dovoljno novca za proširenje kafane, koja će vremenom namamiti i najpoželjnije u kafanu - plemiće. Količinom piva privlačite nove goste, dok zlatom unapređujete svoje usluge i kupujete nadogradnje. Da li paralelno povećavati proizvodnju piva, usluživati goste i tako malo po malo sticati novac koji ćete uložiti u unapređenja, ili prvo uložiti što pre u proizvodnju piva, kako biste privukli što raznovrsniju klijentelu? Možda se ipak usredsrediti na novac, pa prvo podići infrastrukturu a tek posle u goste...ali kako onda doći do zlatnika, ako samo stalni gosti dolaze? Ovo su samo neka od pitanja i moguće strategije koje će se javljati igračima, i na osnovu kojih će morati donositi odluke unutar svakog od 8 krugova, i relativno kratkih partija (ispod 60 min).
Konkurencija je surova. Ostali igrači razvijaju svoje krčme verovatno nekom drugom strategijom od vaše i vođeni su nekih svojim poslovnim idejama, tako da nemate vremena za gubljenje. Usluga mora da je brza, a pivo 'ladno, ako želite da gosti dolaze baš u vašu krčmu. "Taverns" je na neki način "solitaire" igra, gde planirate i vodite svoju kafanu, na svojoj tabli i jedva da imate neke interakcije sa ostalim igračima. Interakcija postoji kada setovi od 4 standardne kockice igrača kruže oko stola (gde u svakom krugu skinete jednu, dajete dalje ostatak, i dobijate ostatke od igrača sa desne strane). Drugi vid potencijalnog kontakta sa drugim igračima je zajednički špil ponude gostiju, gde neko može da pokupi neku od ne-standardnih karata, koju ste baš vi naumili da pazarite. Negativno uticati na ostale igrače (npr. sabotirati neke delove kafane ili slično) nemate prilike, osim možda na onog koji sedi sa vaše leve strane - i to tako što pratite šta ima u svojoj krčmi, i ne dajete mu kockice koje očekuje (makar i na sopstvenu štetu. "Neka crkne komšijina krava" - poznato vam je). U "The Taverns of Tiefenthal" izazov je vešto odabrati kockice ali i što bolje sačiniti lični špil karata od kojih ćete izvlačiti vaše goste, usluge i nove stolove/dodatno pivo. Igra dolazi sa pet modula koje možete nakon odigranih nekoliko partija sa osnovnim pravilima, ubacivati i time malo promeniti/zakomplikovati igru novim elementima (npr. dolaze vam novi tipovi stalnih gostiju i zabavljača u krčmu, kao što je pajac i drugi).
Igrač sa najviše sakupljenih bodova (sabiraju se vrednosti kartica) je pobednik. Glavni aduti igre su brzina partija, kvalitet komponenti, interesantna tema (ko još nije maštao da vodi svoju kafanu), kao i proverena deck i dice builder mehanika, dok u negativne strane izdvajamo: modularnost table igrača koja ima za rezultat velik broj komponenti, relativno dugačko vreme postavke i sklapanja igre.
Prijatelj kanala: https://conflux.rs/